Aplicând o textură la o suprafaţă plată sau aplicarea categorică a unei texturi peste o imagine de ansamblu (ca un mijloc de a-l îmbătrâni sau degrada) sunt lucruri simple. Aplicarea realistă a unei texturi pentru o suprafaţă inegală este mult mai “mâinele pe” (mai mult decât suprapunerea pur şi simplă a unei texturi şi schimbarea modul de amestecare).
Imaginea finală[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 1Treaba număru unu, ca şi întotdeauna, este punerea în comun a activelor dumneavoastră. Am luat bărbatul după iStockphoto de aici şi scoarţa de copac (curtoazie a lui K. Tuck) după stock.xchng de aici.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 2Decupează faţa folosind Pen tool (setează Paths nu pe Shape Layers). Decupează şi inserează în pânza ta goală (1562 x 1172 pixeli la 300dpi). Deschide imaginea cu scoaţa de copac şi pune-o în documentul de lucru. Redimensionează şi roteşte documentul ca şi în imaginea de mai jos.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 3Foloseşte Clone Stamp tool pentru a umple restul texturi. Evită cu uşurinţă repetiţiile de recunoscut în textură ca şi cele circulare. Scoate-le afară. Eu am folosit un brush moale de 200 pixeli pentru a face acest lucru.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 4Închide vizibilitatea layerului cu scoaţa (apasă clic pe iconiţa cu ochi de lângă thumbnail-ul layerului pentru a face acest lucru). Dute la paleta Channels, selectează canalul cu cel mai bun contrast şi duplică-l într-un nou document.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 5Aplică un Gaussian Blur de 2 pixeli la noul document şi după aceea ajustează Levels ca şi în imaginea de mai jos. Salvează-l ca şi “Displace.psd”.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 6Reselectează canalul “RGB” (aşa că toate canalele sunt selectate şi acuma imaginea este înapoi la culoarea ei) şi dute înapoi la paleta Layers. Fă layerul “Scoaţă” vizibil şi selectează-l. Dute la Filter > Distort > Displace. Setează dimensiunea la Horizontal şi la Vertical pe 1 (sau încearcă alte valori), selectează Stretch To Fit şi Repeat Edge Pixels. Setează Blend Mode al acestui layer pe Multiply. Poţi vedea cum este distorsionată asupra unor părţi ale feţei.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Nu a fost pusă în locul potrivit aşa că mută layer-ul “Scoarţă” în jos până când distorsiunile se potrivesc cu faţa. Utilizaţi aceast antirid (încercuită) ca un ghid de unde să-l puneţi.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 7Duplică layerul “Scoarţă” de două ori. Setează un layer pe Multiply cu opacitatea de 100%. Setează celălalt layer pe Normal cu opacitatea la 40%. Poziţia ierarhia layerelor ca şi în imaginea de mai jos.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 8Ctrl+Clic pe layerul “Faţa” pentru a crea o selecţie. Selectează layerul cu scoarţa pe Normal cu opacitatea la 40% şi dute la Layer > Layer Mask > Reveal selection. Repetă acest lucru şi pentru layerul cu scoarţa setatp pe Multiply. Zoom 300% şi folosind Pen tool trasează în jurul ochilor şi guri o cale. Adaugă o margine dură în vârful guri. Apasă Ctrl+click pe thumbnail-ul Path (cărare) pentru a crea o selecţie.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 9Selectează thumbnail-ul mască a layerului cu scoarşa pe Normal şi cu opacitatea la 40% pentru a lucra direct pe mască. Selectează negru ca şi culoare de fundal şi după sterge selecţia pentru layerul mască. Repetă acest proces şi pentru layerul cu scoarţa pe Multiply.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 10Dute la Layer > New Adjustment Layer > Curves şi setează cum vezi mai jos. După aceea umple masca layerului de ajustare cu negru astfel încât efectele să nu fie vizibile.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 11Închide vizibilitatea layerelor cu scoarţă şi folosind Pen tool, trasează o cale în jurul marginilor dure pe care vrem să le mascăm. Fundul nasului şi linile obrazului sunt nişte exemple bune. Ctrl+ Clic pe thumbnail-ul Path (cărare) pentru a crea o selecţie din acea cale.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 12Selectează un brush moale (Hardness la 0%), încărcat cu alb ca şi culoarea foreground-ului şi setează opacitatea la 16%. Pictează direct pe layerul mască. Apasa Ctrl+H pentru a ascunde selecţia, dacă vă ajută. Trasează peste de câteva ori, aplicând mai multe surse de umbră şi mai puţine după ce aţi primit mai mult din umbră mai dură.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 13Desenează în jurul altor caracteristici care produc linii dure, cum ar fi buza de jos. Desenaţi umbre în acelaşi mod.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 14Crează o selecţie pentru layerul “Faţă” apăsând Ctrl+clic pe thumbnail-ul layer-ului. Trage toate umbrele în …
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 15… Schimbă dimensiunea brush-ului la o dimensiune corespunzătoare a zonei pe care o tratezi. În jurul buzelor de exemplu, foloseşte un brush mic.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 16Închide vizibilitatea layerelor “Scoarţă” pentru a vedea zonele corespunzătoare umbrelor. Poţi să continui să lucrezi pe mască cu faţa văzută. Am schimbat între lucrul cu “Scoarţa” vizibilă şi invizibilă.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 17În ordine pentru a înmuia sau şterge orice umbră de care nu eşti fericit, schimbă culoarea brush-ul pe negru şi desenează pe mască în acelas fel ca şi înainte. Continuă să lucrezi pe mască până când obţi ceva bun.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 18În timp ce desenezi peste mască, ar trebui să schimbi dimensiunea brush-ului şi opacitatea pentru a se potrivi cu umbra. Pentru o umbrp mare şi gradata vei avea nevoie de un brush de 300 pixeli şi cu opacitatea la 16%, tot drumul până la 18 pixeli şi crescând opacitatea pentru a se potrivi. În final aplica un Gaussian Blur de 0.6 pixeli pentru layerul cu masca de ajustare curbe (curves) pentru a înmuia marginile dure.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 19Duplică layer-ul “Scoarţă” care stă sub layer-ul “Faţă“. Setaţi-le astfel încât acestea sa fie la fel ca şi layerele cu scoarţa din vârf, unul pe Normal cu opacitatea la 40%, unul pe Multiply cu opacitatea la 100%. După sub cele două layere crează un nou layer şi umple-l cu C=61%, M=66%, Y=66% şi K=62%.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 20Crează o selecţie a layer-ului “Faţă” (Ctrl+Clic pe thumbnail-ul layer-ului ) şi dute la Select > Inverse. După dute la Select > Modify > Expand. Dă-i o expansiune (expansion) de 1 pixel. Selectează masca layer-ului de ajustare curbe (curves) şi umple selecţia cu negru de 20%.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 21Crează o selecţie de la Ochi/Calea guri pe care ai făcut-o mai devreme. Adaugă câteva umbre desenând pe masca layer-ului de ajustare curbe.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 22Pentru a fuziona mai mult elemente împreună şi pentru a grada imagine, adaugă un layer de ajustare Curves şi unul Hue/Saturation în vârful ierarhiei layerelor.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]Pasul 23Aplatizează imaginea ducându-te la Filter > Liquify. Selectează Bloat tool şi setează aproximativ ca şi în imaginea de mai jos. Vrem o calitate 3D la zonele cum ar fii obrajii, nas-ul şi fruntea. Selectează o dimensiune a brush-ului adecvată pentru fiecare dintre acele zone şi apasă clic în fiecare zonă de cateva ori, mai degrabă decât glisarea brush-ului împrejur.
[Trebuie sa fiti inscris si conectat pentru a vedea acest link]ConcluziePoţi, dacă doreşti să mai adaugi cateva efecte reale cum ar fii frunze şi gândaci. Aceastp tehnica lucreazp pentru aplicarea oricărei texturi pe orice suprafaţă, de exemplu ai putea să faci o noua marcă Mercedes SLK ruginită şi nituită, sau să creezi caşi de piele. Simnte-te bine în timp ce perfecţionezi ambarcaţiunea ta. Poţi vedea imaginea finală mai jos sau poţi vedea versiunea largă dacă apeşi clic pe imaginea de mai jos.